B2C i B2B internet prodavnica u jednoj platformi

B2C internet prodavnica koja uči i prodaje više
Odgovor je jednostavan. Biznis potrošaču, odnosno B2C kompanija prodaje svoje proizvode direktno potrošaču. Primeri? Maloprodajne radnje, restorani, prodavnice odeće itd.
Sam naziv B2C postao je veoma popularan krajem devedesetih, nakon DotCom „balona“ i procvata onlajn prodavnica. Tada su kupci shvatili da u prodavnicama koje posluju na mreži mogu mnogo brže i lakše da kupe šta žele. Maloprodajne kompanije kao što su eBay i Amazon su tada iskoristile svoju priliku i postale popularne širom sveta.

Proces kupovine
Uz B2C prodaju, kupovina je kraća i jednostavnija. Kupac traži proizvod u veb prodavnici, pronalazi ga i kupuje. Ne može biti jednostavnije. S druge strane, B2B prodaja je mnogo složenija. Zašto? Pre svega zato što odluku o kupovini proizvoda ili usluge ne donosi samo jedna osoba. Zbog toga ceo proces traje mnogo duže. Politika cena je složenija. Pored toga, iznosi faktura su mnogo veći, a samim tim i potencijalni rizik u očima kupca.

Kada je u pitanju lojalnost kupaca, stvari su vrlo jednostavne i jasne. Ako kao B2C kupac kupujete onlajn ski opremu, nove slušalice ili nešto drugo, to ne znači da ste odmah lojalni tom brendu. U stvari, lojalnost kupaca nije toliko važna u B2C prodaji.
Zbog toga sve veći broj kompanija u B2B prodaji traži softverska rešenja koja im omogućavaju da odgovore na sve zahteve svojih onlajn klijenata. Na ovaj način oni postaju mnogo više od dobavljača klijentima.
Informacije o proizvodima

Marketing strategija
Kupac B2B veb prodavnice traži detalje o proizvodu i donosi odluku o kupovini na osnovu toga da li je zadovoljan opisom proizvoda, kako on funkcioniše, pratećom dokumentacijom, brzinom odgovora korisničke službe na mreži itd. Dakle, B2B kupci traže detaljan prikaz rešenja. Shodno tome, B2B veb prodavnice definišu svoju marketinšku strategiju.
Šta je pravilo B2C? B2C kupci donose odluke o kupovini uglavnom vođeni emocijama. I tu se priča završava. Osnova marketinga u B2C prodaji je da izazove emociju koja vodi do kupovine i da objasni šta proizvod ili usluga može učiniti za kupca.
Iako to nije uvek pravilo, postoje primeri koji dokazuju da je moguće istovremeno biti uspešan i u B2B i u B2C prodaji. Jedan od njih je Amazon. Ovaj gigant na onlajn maloprodajnom tržištu takođe je uspešno pokrenuo Amazon Business – onlajn platformu za B2B klijente, koja je jaka konkurencija ostalima na B2B tržištu e-trgovine.




