ALATI ZA INTERNET MARKETING – GOGLE ADS, GOOGLE ANALIZE…
Broj alata koji se koristi za internet marketing se stalno povećava, i mnogi od njih se još uvek razvijaju, nadograđuju, unapređuju… Prioritetna uloga alata u internet marketingu je obavljanje najkvalitetnijih radova, uzimajući, pri tome, u obzir potrebe klijenata (oglašivača). Sve to treba da se obavi u najkraćem mogućem roku.
U ovom tekstu ćemo se pozabaviti alatima koji se najčešće koriste, i koje bi svaki trgovac koji prodaje robu preko interneta trebalo da zna, a sve iz razloga da bi svoj posao obavljao profesionalno i sa maksimalnom preciznošću.
Google ads
Ovo je alat uz pomoć koga postavljamo oglase tako da se pojavljuju na mreži za pretraživanje, ali isto tako i na raznim sajtovima koji su to dozvolili, kao i na You Tube-u.
Tu je uključeno i PPC oglašavanje, oglašavanje na You Tube-u, reklamiranje u sadržaju na osnovu banera, remarketing, oglašavanje u mobilnim aplikacijama…
Google ads pre svega, mora da proveri i odobri vašu kampanju, a to znači da ne smete da imate u prodaji i reklami lekove za koje je potreban recept lekara, ili da promovišete oružje ili da prodajete proizvode koji nisu prikladni za maloletnike.
Kampanje će biti aktivirane nakon kontrole i provere, i to se dešava za oko dva sata, a često bude i brže.
Google analize
Ono što merimo, to i raste, stara je izreka, tako da je velika prednost oglašavanja na internetu što se sve može tačno premeriti. Gugl analitika je alat koji je specijalno dizajniran za statistike sa veb stranica. Kada analiziramo stranicu i ceo veb sajt, možemo da pratimo ponašanje korisnika prilikom posete, zatim, tokom kupovine, a možemo znati i gde se geografski oni nalaze; znaćemo i pol, starost, interesnu grupu, kao i uređaj sa koga je korisnik došao na naš sajt.
Kao što vidimo, Google analitika nudi veliki broj informacija i podataka, ali najbitnije za marketing je da znamo sledeće:
- da li je u pitanju organsko pretraživanje
- da li se radi o plaćenoj pretrazi
- da li su korisnici došli putem društvenih mreža
- da li su saznali za nas preko upoređivača cena i sl.
Fejsbuk poslovni menadžer
Fejsbuk nudi oglašavanje koje je moguće da tačno targetira grupu ljudi koju želimo i to na osnovu pola, starosti, obrazovnog statusa, interesovanja, bračnog statusa, geografskog položaja, veb lokacija koju vole da posećuju i još zaista mnogo toga.
Bitno je da znate da postoji mogućnost remarketinga. Remarketing znači da je Fejsbuk pixel registrovao korisnika i da zatim nastavlja da ga prati, tako što mu se na raznim veb lokacijama koje posećuje, prikazuje reklama. Ovo je vrlo važno, jer posetilac našeg sajta neće tek tako zaboraviti na nas, mi ćemo ga podsetiti, čime se stvara veća mogućnost da će se ponovo vratiti kod nas i preduzeti željenu akciju, a to je kupovina.
Za kraj ćemo reći, da biste bili uspešan online trgovac, vi morate stalno pratiti i meriti odakle vam dolaze kupci, kako se ponašaju na vašem sajtu, i isto tako, potrebno je da troškove marketinga koristimo ekonomično, te pravilno meriti i procenjivati uspeh kampanja.