KAKO POBOLJŠATI PRODAJU U WEB SHOP-U? – 1. DEO

lukartel 18. avgusta 2020. 0 Comments

Internet je sa sobom doneo mnogo novina, a jedna od njih je veoma brz protok informacija. Druga je stvaranje praktično neograničenih mogućnosti za zaradu ili za povećanje prihoda. U ovom tekstu ćemo se pozabaviti temom web shop-a ili internet prodavnice.

Odavno je zavladalo uverenje da svaka prodavnica koja postoji fizički na nekoj lokaciji u gradu, mora da ima i svoje mesto na web nebu. Razlog je što sve više ljudi ima naviku da pazari putem interneta. Na taj način, kupci mogu da upoređuju cene različitih artikala, da se upoznaju sa njihovim karakteristikama i slično, a sve to bi praktično bilo nemoguće da se mora obilaziti pola grada u potrazi za nekim proizvodom ili uslugom.

Zbog svega toga, sve trgovce zanima pitanje, kako da poboljšaju prodaju u svom veb šopu? Postoji jedan klasični marketinški miks, a on izgleda ovako:

Pored navedenog, trebalo bi razmisliti o funkcionalnosti i optimizaciji veb prodavnice. Fokus stavite na sve što može da poveća stopu konverzije.

 

Predlog br. 1
  • Jednostavan postupak naručivanja – više izvršenih porudžbina

Ukoliko je veoma jednostavno da kupac pogleda šta sve imate u ponudi, stavi u korpu i kompletira proces kupovine, tada je veća verovatnoća da će to baš tako i da bude, nego u slučaju da se „izgubi“ na vašem sajtu, i da ne zna kako da završi naručivanje.

 

Predlog br. 2
  • Atraktivna prezentacija proizvoda

Oštre i kvalitetne fotografije, koje su dovoljne veličine, mogu veoma pozitivno da utiču na odluku kupca da proizvod kupi. Uopšteno, kada posetilac sajta gleda u monitor, on će prvo primetiti slike, a tek nakon toga tekst. Zbog toga, ne bi trebalo da se potcenjuje važnost fotografija.

Ponekad se čak radi i 3D animacija, i to posebno za one proizvode gde je kupcima bitno da primete detalje.

 

Predlog br. 3
  • Kreirajte detalje o kvalitetu proizvoda

Korisno je da imate podstranice koje govore o detaljima vezanim za kvalitet proizvoda. To takođe značajno može da utiče na odluku osobe da nešto pazari kod vas iz veb šopa. Opišite artikal, navodeći njegove glavne prednosti i osobine, stavite veliku sliku oštre rezolucije, te naglasite da li je proizvod dostupan i na lageru, dodajte cenu i dugme koje označava da je artikal dodat u korpu.

 

Predlog br. 4
  • Naznačite oznaku „Besplatna dostava“

Ukoliko već pružate ovu vrstu usluge, onda bi to trebalo naglasiti, jer vas to može izdvojiti u odnosu na konkurenciju koja to ne radi. Ove informacije trebalo bi da se nalaze na glavnoj stranici i u korpi za naručivanje. Takođe, navedite kriterijume koje korisnik treba da ispuni da bi se obavila besplatna dostava i to je obično neki određeni novčani iznos.

 

Predlog br. 5
  • Rad sa informacijama o proizvodu

U detaljima koji se tiču prozvoda, trebalo bi navesti istinite, jasne i precizne detalje, dakle, sažete karakteristike i parametre. Ukoliko pružate više informacija, pokušajte da ih podelite u delove, da budu razumljiviji i čitljiviji.

Nastojte da stvorite originalne opise, koji će vas izdvojiti od konkurencije, a akcenat stavite na pozitivne osobine proizvoda ili usluge.

225
AboutBaloo