DOŠLO DOBA DA SE GA4 PROBA
Došlo je vreme. Google analitika 4 (GA4) je tu i spremna za akciju. U stvari, GA4 je tu i spremna za preuzimanje.
Kao što ste možda čuli, trenutna platforma Google analitike, Universal Analitics (UA), više neće prikupljati podatke od jula 2023. U to vreme, vaša jedina opcija će biti da pređete na GA4.
Ali zašto? Zašto je ovo neophodno? I kako će to uticati na vaše poslovanje? Čitajte dalje da biste saznali istoriju Google analitike, razlike između UA i GA4, kao i mnoštvo prednosti i nedostataka, saveta i trikova koji će vam pomoći da se krećete kroz ovu promenu.
UA vs GA4: Prikupljanje podataka i privatnost
Prvo i najvažnije, evo razlika između UA i GA4 u pogledu korisničkih podataka i izvora podataka.
Privatnost
Nema IP adresa. Najznačajnija promena u GA4 je ta što se IP adrese više ne prikupljaju niti čuvaju. U Univerzalnoj analitici ste mogli da vidite IP adrese osim ako fizički niste ušli i anonimizirali ih. Ovo je prva od mnogih promena napravljenih u cilju zaštite korisničkih podataka.
Lakše brisanje podataka koje omogućava administratorima da izbrišu podatke na zahtev bilo kog korisnika.
Opcije zadržavanja podataka vam omogućavaju da izaberete koliko dugo GA4 može da čuva podatke specifične za korisnike. Podrazumevano, vremenski period je dva meseca, međutim, produžavate ga na 14 meseci ako želite. (Treba napomenuti da to ne znači da ćete imati pristup podacima samo 14 meseci, to samo znači da gubite podatke specifične za korisnike nakon 14 meseci.)
Opcije za isključivanje podataka specifičnih za lokaciju i podataka o personalizaciji oglasa po zemlji.
Tokovi podataka za novi omnikanalni pejzaž
Razlike u prikupljanju podataka nisu korisne samo iz razloga privatnosti i bezbednosti podataka, već su korisne i za bolje razumevanje celog puta korisnika.
Universal je predstavljen 2012. U to vreme 45% ljudi je imalo pametne telefone, bilo je 540.000 aplikacija u App Store-u, a na e-trgovinu je potrošeno 225,5 milijardi dolara. Takođe smo još uvek predavali tradicionalni marketinški levak svesti, interesovanja, želje i akcije. Ovaj tok se fokusirao isključivo na sticanje novih kupaca i uopšte se nije bavio zadržavanjem.
Poređenja radi, na početku 2021. 85% ljudi je imalo pametne telefone, bilo je 4,5 miliona aplikacija u App Store-u i 578,50 milijardi dolara potrošeno je na e-trgovinu u 2019. Oh, i ostalo je vrlo malo „mobilnih veb lokacija“ Google je već uveo indeksiranje za mobilne uređaje.
Uz sve ove promene, videli smo uvođenje marketinškog zamajca. Ovaj zamajac stavlja veći naglasak na zadržavanje i pretvaranje kupaca u promotere (više o tome u našem postu o marketingu rasta).
Jedan od prvih načina na koji se GA4 bavi novim korisničkim putovanjem je korišćenje tokova podataka.
Tokovi podataka su izvor koji prikuplja informacije i šalje ih vašem proizvodu Google analitike. U Google analitici 4 možete da imate više tokova podataka po proizvodu. To znači da ako imate dve veb stranice ili ako imate veb lokaciju i aplikaciju, možete da vidite kako vaši korisnici ostvaruju interakciju sa vašim svojstvima na jednom mestu.
UA u odnosu na GA4: Podaci i izveštaji
Kada uporedite informacije dostupne u Univerzalnoj analitici i Google analitici 4, nije se previše promenilo. Može izgledati da GA4 ima više informacija o korisnicima, ali UA ima iste informacije, samo su smeštene ispod kartice „Publika“.
Najveća razlika ovde je u jeziku oko „angažovanja“ i „monetizacije“, kao i u dodavanju „zadržavanja“.
Angažovanje je zamenilo ponašanje, ali pokriva mnoge od istih stvari sa dodatnim izveštajima o konverzijama (ranije poznatim kao „ciljevi“).
Monetizacija je, s druge strane, nova zver o kojoj ćemo se pozabaviti kasnije u ovom članku.
Sada, kao što smo ranije spomenuli, došlo je do povećanja interesovanja da se kupci zadrže i pretvore u advokate u poslednjih 10 godina. Google je jasno stavio izveštaje o zadržavanju u izveštaju o životnom ciklusu kako bi odražavao njegovu važnost. Iako je ovaj odeljak GA4 trenutno oskudan, mogu da zamislim da ćemo videti ažuriranja u narednim godinama.
Korisnici u odnosu na saobraćaj
Kao što možda znate, korisnik je osoba koja dolazi na vaš sajt. Ako jednom dođu preko telefona i tri puta preko računara, i dalje su isti korisnik. Saobraćaj se, s druge strane, odnosi na sesije.
U Google analitici 4, akvizicija korisnika i akvizicija saobraćaja su podeljeni u dva različita izveštaja.
Ovo je rezultiralo zasebnim dimenzijama akvizicije i za korisnike i za sesije, tako da vodite računa o tome koju ćete izabrati kada pravite izveštaje.
Pokazatelji ponašanja u odnosu na angažovanje
U Univerzalnoj analitici, pokazatelji ponašanja su uključeni u skoro svaki izveštaj. Ovi pokazatelji su uključivali stopu posete samo jedne stranice, stranice/sesiju i prosečno trajanje sesije.
Google analitika 4 je zamenila ove pokazatelje novim pokazateljima „angažovanja“. Ove nove metrike su zasnovane na „angažovanim sesijama“, koje je Google tako ljubazno definisao kao: sesije koje su trajale duže od 10 sekundi, ili su imale događaj konverzije, ili su imale dva ili više prikaza ekrana ili stranica.
metrike uključuju:
Angažovane sesije
Stopa angažovanja
Angažovane sesije po korisniku
Prosečno vreme angažovanja
Tako je… Nema više stope posete samo jedne stranice!
Monetizacija
Izveštaji o monetizaciji preuzeli su nekadašnji dom izveštaja o „konverzijama“. Glavna stvar koju treba primetiti je da je monetizacija 2021. izgledala mnogo drugačije od monetizacije 2012. godine.
Tradicionalno govoreći, monetizacija je na ovaj ili onaj način bila ograničena na e-trgovinu. Međutim, danas bi monetizacija mogla da obuhvata prihod od oglasa, prodaju u aplikaciji ili e-trgovinu. U GA4, izveštaji o monetizaciji uzimaju u obzir sve tokove prihoda.
Sa druge strane, ako na svom sajtu ne pratite ništa što ima direktnu novčanu vrednost, ceo ovaj odeljak GA4 je beskorisan.
Ovo je šteta jer u Ujedinjenom Kraljevstvu izveštaji o konverzijama nisu bili fokusirani samo na novac. Takođe su uzeli u obzir nenovčane konverzije i atribuciju iza tih konverzija.
Podaci zasnovani na sesiji naspram podataka zasnovanih na događajima
Univerzalna analitika je prikupila podatke zasnovane na sesiji. Svaka sesija je bila sastavljena od različitih „tipova pogodaka“. Ovi tipovi pogodaka obuhvataju pogotke stranica, pogotke e-trgovine, pogotke društvene interakcije itd. Nasuprot tome, GA4 je platforma zasnovana na događajima, što znači da se sve smatra događajem. Prva poseta? Događaj. Strana pogled? Događaj. Lista se nastavlja.
Sada je ova promena sjajna jer nam daje više informacija o tome kako ljudi koriste našu imovinu. Loša strana je što to takođe znači da dva skupa podataka (UA i GA4) ne igraju dobro zajedno…
I zato počinjete od nule kada prelazite sa UA na GA4.
Povećana funkcionalnost u Google analitici 4
Tokom početnog podešavanja, želećete da se pobrinete da se pozabavite svim opcijama koje su vam dostupne u podešavanjima „svojstva“. Već smo pokrili mnoge od njih, ali toplo preporučujem da ih sve proverite.